blog ini adalah hak sendiri dan segala coretan dan tulisan yang terdapat di dalam blog ini adalah milik haizumnadhirahyusoff semata-mata. segala perkaitan dan persamaan maklumat tiada kena mengena antara yang hidup dengan yang mati. harap maklum..

Tuesday, May 3, 2016

Cinta teragung.  


wajah lesu ku taut,
usah ku biar kau derita disebabkan durjana dunia,
aku kau puja,
aku kau dusta,
aku kau terjah dengan bisikan dusta,


kau siapa?
mahu kau apa?
pergi kau bersama dia,
kau tidak ku puja,
kau tidak ku jumpa,
kau siapa?

masih aku menanti,
masih aku tersisi di bawa ombak ke pesisir,
masih aku layu dengan usai manja lekukmu,
pena aku meratap lembaran warkah cinta,
pena aku menagis melempar kata cinta dusta semata,
pena aku lelah,
lalu kaku dan rebah.

aku punya jiwa,
jiwa yang semata,
semata mengharap cinta,
cinta yang setia, 
pasti yang bukan dusta. 

No comments: